• Alle producten zijn toegevoegd aan jouw winkelwagen

Veelgestelde vragen

Welkom op onze veel gestelde vragen pagina. Kijk hieronder of het antwoord op jouw vraag terug te vinden is. Per categorie hebben wij de meest gestelde vragen van een antwoord voorzien. Kun je het antwoord op jouw vraag alsnog niet vinden? Zoek dan contact met onze klantenservice. Zij helpen je graag.

 

Over ons

Wie is Pure HairCare Concepts?

Pure HairCare Concepts is de exclusieve distributeur van O’right, Natulique, Lock Stock & Barrel en Olivia Garden producten in de Benelux. Wij staan voor producten met uitsluitend natuurlijke ingrediënten en duurzame verpakkingen voor de professionele kapsalon. Wij willen hiermee een gezondere en betere wereld creèren voor onze salons, hun medewerkers en hun klanten. Meer over Pure HairCare Concepts lees je op onze filosofie pagina.

Bestellen op deze website

Hoe kan ik bestellen op deze website?

Je kunt pas bestellen op deze website als je een account hebt aangemaakt en dit account is geactiveerd door Pure HairCare Concepts. Neem voor meer informatie hierover contact op met onze klantenservice.

Ik zie geen prijzen in beeld, klopt dat?

Ja dat klopt, de prijzen komen pas in beeld als je bent ingelogd. Maak hiervoor een account aan. Zodra dit account is geactiveerd door Pure HairCare Concepts kun je na inloggen de prijzen zien en bestellen. Neem voor meer informatie hierover contact op met onze klantenservice.

Over onze producten

Verkopen jullie ook aan de groothandel?

Pure Haircare staat voor het welzijn van onze salons en consumenten. Het leveren aan de groothandel is dus voor ons niet wenselijk omdat wij de exclusiviteit en de marges van onze producten willen waarborgen. Vandaar dat de prijzen ook alleen zichtbaar zijn voor goedgekeurde salons.

Zijn jullie producten getest op dieren?

Wij zijn tegen het gebruik van dieren ten behoeve van cosmetica in welke vorm dan ook. Vaak lees je wel “Onze producten zijn niet op dieren getest!” maar dat is in feite onzin omdat al sinds 2013 het absoluut verboden is om nog cosmetische producten op dieren te testen. Wat belangrijk is is dat je grondstoffen nooit op dieren zijn getest. En dat geldt voor al onze producten. Onze producten zijn Proefdiervrij. Daarom heeft de stichting Proefdiervrij O’right in 2013 gecertificeerd als Vrij van Proefdieren en voeren wij dit logo dan ook met trots op onze producten.

Wat houdt “gerecycled plastic” eigenlijk in?

Onze verpakkingen zijn gemaakt van òf plantaardig materiaal (PLA) òf van gerecylced plastic. Ongeveer 90% van alle plastic wordt na één keer gebruiken weggegooid of verbrand. Wij geven plastic een tweede (en een derde en .. ) leven door onze flessen van gerecycled plastic te maken. Niet omdat we dol zijn op plastic, maar meer omdat we soms niet er omheen kunnen. Maar als we dat dan gebruiken dan zorgen we ervoor dat het ook goed hergebruikt wordt.

Waarom is Dutch Urban Miners een stichting?

Wij zien met lede ogen dat er jaarlijks alleen in Nederland alleen al zo’n 200 ton aan lege tubes met verfresten door kapsalons wordt weggegooid. Wij willen dit een halt toe roepen. We kwamen echter tot de conclusie dat willen we echt succesvol zijn dat we ook lege tubes van onze collega’s op moeten gaan ruimen. Om ervoor te zorgen dat men dan toch met ons wilde samenwerken hebben wij hiervoor een aparte stichting in het leven geroepen om zo de neutraliteit te bewaken.

Hoe duurzaam moet ik zijn om met jullie te mogen werken?

Wij leggen geen verplichtingen op. We willen alleen maar dat er zoveel mogelijk salons duurzamer gaan werken en dan telt iedereen mee. Of je nu klein of groot bent, iedereen dient een steentje bij te dragen aan een duurzamere toekomst.

Hoe werkt de consumentenwebshop eigenlijk?

Met O’right heb je de mogelijkheid om je producten ook online aan je klanten te verkopen. Dit werkt simpel; Je maakt een button (knop) met shoppen/winkelen op je website of facebookpagina en vraagt bij ons de URL aan. Je krijgt dan een mail van Tapfiliate die je een URL met unieke code geeft die je achter deze button moet (laten) plaatsen. Jouw klanten kunnen dan daarop klikken en ze worden automatisch doorgelinkt naar je eigen webshop. Wij ontvangen de bestelling, rekenen deze met de klant af en versturen dezelfde dag nog het pakketje. Jij kunt via je eigen app zien hoeveel en wanneer je wat hebt verkocht. Je ontvangt hiervoor een creditnota (normale marge op je product minus een vergoeding voor de handling van het product). Deze wordt dan 1x per maand aan je uitbetaald.

Sparen voor Green Points

Wat zijn Green Points?

Green Points zijn spaarpunten waarmee je voor 100% korting kunt sparen op de service-items van O'right, Natulique en Lock Stock & Barrel.

Hoe meld ik mij aan voor het Green Points spaarprogramma?

Dat hoeft niet. Als je voor de 1e keer inlogt met je accountgegevens om toegang te krijgen tot de website ben je automatisch aangemeld.

Hoe verzamel ik Green Points?

Zodra je voor de 1e keer bent aangemeld ontvang je 10 Green Points als welkomstcadeau. Overige punten kun je sparen door bestellingen te plaatsen via de website. Voor elke € 1,- die je uitgeeft in de webshop ontvang je 1 Green point. 

Waar kan ik mijn saldo gespaarde Green Points vinden?

Op de groene tab in de rechter benedenhoek zie je gelijk het gespaarde aantal Green Points. Door te klikken op de tab, zie je alle details.

Hoe verzilver ik mijn gespaarde Green Points?

Door naar de tab 'Green Points' te gaan in de rechter benedenhoek van je scherm. Hier vind je een lijst van service-artikelen waarvoor je kunt sparen. Door een keuze te maken voor een artikel, klik je op de knop 'Krijg korting'. Je krijgt dan een vouchercode in beeld die je kan gebruiken tijdens het bestelproces om 100% korting te krijgen op het service-item naar keuze.

Betalen

Met welke betaalmethoden kan ik betalen bij Pure HairCare Concepts?

Bestellen bij Pure HairCare Concepts staat voor snel, simpel en vooral veilig betalen. Pure HairCare Concepts biedt jou verschillende manieren om je bestelling af te rekenen. Lees hier meer over onze betaalmogelijkheden.

Het lukt niet om mijn betaling af te ronden met de door mij gekozen betaalmethode, wat moet ik doen?

Alle betalingen worden afgerond binnen de beveiligde omgeving van jouw bank of creditcardmaatschappij. Bij vragen over het afronden van de betaling van jouw bestelling kun je het beste contact opnemen met de klantenservice van de desbetreffende organisatie. 

Mijn betaling wordt afgekeurd, hoe kan dit?

Alle betalingen worden afgerond binnen de beveiligde omgeving van jouw bank of creditcardmaatschappij. Bij vragen rondom de afkeuring van de betaling van jouw bestelling kun je het beste contact opnemen met de klantenservice van de desbetreffende organisatie.

Kan ik ook op rekening bestellen?

Dat kan. Je zult hiervoor alleen wel dan wel een van tevoren ondertekend incassoformulier moeten inleveren met alle gegevens waarop wij de incasso kunnen laten plaatsvinden. Deze incasso vindt dan binnen 8 werkdagen plaats. Download hier je formulier.

Bezorgen

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Wanneer je op een werkdag voor 11.00 uur een bestelling plaatst , wordt het pakket dezelfde werkdag nog verzonden. Normaliter wordt dit volgende dag bezorgd door DHL zakelijk op het afleveradres. Wanneer je onverhoopt niet thuis bent op het aflevermoment zal de vervoerder het pakketje de volgende dag trachten alsnog aan te bieden. Via de track en trace code die je van ons in de mail ontvangen hebt, kun je jouw bezorging natuurlijk ook altijd volgen.

Wat zijn de bezorgkosten?

Pure HairCare Concepts rekent standaard geen bezorgkosten bij bestellingen van meer dan 150 euro excl. BTW. Kom je niet aan deze bestelhoeveelheid, dan ontvang je een kleine toeslag van 10,00 excl. BTW. 

Bezorgen jullie ook in het buitenland?

Ja, wij bezorgen ook in het buitenland. Levering in België hebben dezelfde levervoorwaarden als in Nederland. Buiten de Benelux hanteren wij ex-works prijzen. Bestellingen vanuit het buitenland worden handmatig verwerkt. Neem hiervoor even contact op met onze klantenservice.

Kan mijn bestelling op een ander adres bezorgd worden?

Het is mogelijk dat je een bestelling op een ander adres dan het factuuradres laat bezorgen. Geef hiervoor tijdens het bestelproces aan welk adres je hiervoor kiest. 

Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen bij een afhaallocatie?

Zodra jouw bestelling ons magazijn verlaten heeft, ontvang je een mail met de track en trace code zodat je kunt zien wanneer het pakket bij jouw afhaallocatie afgeleverd wordt. 

Ik heb geen mail met track en trace code ontvangen, hoe kan dit?

Als je nog geen mail met track en trace code hebt ontvangen, kan het zijn dat jouw bestelling nog niet verzonden is. Indien er onverhoopt vertraging ontstaat in het afhandelen van je order, dan informeren we je daar altijd tijdig van. Ook is het mogelijk dat je SPAM-filter de track en trace mail onderschept heeft. Controleer daarom eerst jouw ongewenste mailmap in je inbox of de track en trace mail daar misschien terecht is gekomen. Controleer eerst de map "Ongewenste e-mail" of je echt niets van ons hebt ontvangen voordat je contact zoekt met onze klantenservice.

Ik was niet aanwezig toen de bezorgdienst langskwam, wat nu?

Is het de bezorger niet gelukt jouw pakket te bezorgen dan volgt een tweede bezorgpoging. Dit wordt weergegeven in de track en trace informatie.

Wat is de levertermijn?

Als je jouw bestelling voor 11.00 uur geplaatst hebt, wordt de bestelling dezelfde werkdag nog verwerkt en verzonden. Als je echter na 11.00 uur een bestelling plaatst, wordt deze bestelling pas de volgende werkdag verwerkt en verzonden. Voor bestellingen op vrijdag geldt dat deze pas op de maandag erop volgend worden verzonden omdat maandags veel salons gesloten zijn. Wij willen hiermee voorkomen dat je pakketje te lang blijft liggen op een depot of vrachtwagen.

PHC is gerechtigd de aflevering in gedeelten na te komen. De extra kosten van de nalevering worden door PHC gedragen. Mocht het zijn dat de levertijd van een of meerdere artikelen langer dan de in de algemene voorwaarden gestelde 30 dagen gaat duren, zal onze klantenservice contact met je opnemen om een alternatief te bepalen of om de overeenkomst te beëindigen.

Wat zijn de leveringsgebieden van PHC?

PHC levert goederen aan afnemers binnen de Benelux. 

Retourneren

Kan ik een online aankoop ruilen?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt een aankoop bij PHC binnen 14 dagen na ontvangst ruilen. Indien gewenst ontvang je jouw geld terug. Het artikel dient wel in ongebruikte en verkoopbare staat te zijn en - indien redelijkerwijs mogelijk - in de originele verpakking te zitten. De verzegeling van het product dient, uit hygiëne oogpunt, nog intact te zijn.

Ik heb een defect product ontvangen, wat nu?

Het kan helaas gebeuren dat een product je niet in perfecte staat bereikt. Bijvoorbeeld door transport kan het voorkomen dat een product beschadigd raakt. Je mag dan het product naar ons retourneren zodat wij je kunnen voorzien van een nieuw exemplaar van hetzelfde product. Dit gebeurt kosteloos, mits je een geldig aankoopbewijs hebt, de aankoop niet is gebruikt en -indien redelijkerwijs mogelijk- in de originele verpakking verkeert. Zorg er in ieder geval voor dat je het product en de beschadigde verpakking direct fotografeert en het liefst ook met de beschadigde omverpakking erbij. Neem dan vervolgens contact op met onze klantenservice.

Ik wil een product retour sturen, wat moet ik doen?

Neem hiervoor contact op met onze klantenservice. Zij zullen je de informatie geven over het retourneren van producten.

Antwoord niet gevonden?

Neem dan contact op met onze klantenservice.

Zij helpen je graag!